Asam Garam Kehidupan: R nR Gambang Barat.

Nuffnang

Pages

20 Jun 2019

R nR Gambang Barat.

Korang suka singgah R n R tak? Rasanya ramai yang akan singgah otw balik kampung atau balik semula ke rumah tercinta masing2. Antara sebab singgah ofkoslah nak rehat, solat, makan ye tak?
Antara R n R yang kami suka singgah ialah...RnR Gambang Barat. Tempatnya cantik ada banyak bunga2 you, tandasnya bersih, suraunya bersih, tempat makannya banyak, so ada banyak pilihan makanan. Saya selalu bawak bekal makan macam nak berkelah, sebab kadang2 singgah kat RnR yang takde jual makanan berat, so kami akan pilih RnR yang ada pondok2 kecil, boleh bukak bekal di situ..bukan kami saja, ramai family yang buat macam tu..lebih jimat belanja, lebih santai..rasa macam berkelah pun ada.

Jadi kita ni bila singgah kat tempat2 macam ni kenalah ada rasa tanggungjawab bersama menjaga kebersihan, memang ada makcik cleaner..tapi apa salahnya kita ringankan tugas dia dengan sama2 menjaga kebersihan..pahala pun dapat iye dok?
Ha cantik kan, tenang mata memandang. Tandas OKU di luar, so taklah susah sekiranya ada OKU nak guna tandas, tak perlulah kalut2 di tandas biasa yang ramai orang tu.

11 comments:

  1. baru je pergi Gambang minggu lepas, pergi naik bas, balik tumpang kereta kwn..tak singgah RnR..next time, In shaa Allah..

    ReplyDelete
  2. RnR tmpt singgah org yg jalan jauh2 kan.

    ReplyDelete
  3. WAH JAUH JLN SAMPAI KE GAMBANG YA NOR

    ReplyDelete
  4. Pernah singgah sini
    memang cantik tempatnya

    ReplyDelete
  5. tahun tahun awal saya amat tertekan dengan penjagaan terhadap ibu_suri, r&r jurulah antara tempat saya rileks mencari kedamaian sambil membawa laptop.

    sekarang ini, bila saya balik tengok mak di kampung, r&r gunung semanggul tempat saya suka singgah sebab kawasan parkirnya sama aras dengan atempat makan. tak perlu mendaki. lagipun tempatnya lapang.

    kalau balik ke penang, saya suka singgah r&r sg bakap. selalunya balik waktu malam. buat solat jamak sisap-siap di pondok berdekatan.

    ReplyDelete
  6. memang selalu singgah kat sini jugak bila menghantar atau menjemput anak balik ke UMP Pekan..surau dia pun cantik..bersih

    ReplyDelete
  7. Kebanyakkan RnR dah di upgrate, kemas, teratur dan bersih. Cuma ada sesetengah tu, kerusi tempat duduk masih kurang. Bila ramai yang berhenti, terpaksa berdiri2 dulu menunggu bangku kosong. Setakat ni saya suka singgah di RnR Gunung Semanggol, sebab tempatnya luas, lapang dan banyak kerusi meja di sediakan.

    ReplyDelete
  8. nampak bersih terjaga persekitarannya..

    ReplyDelete
  9. Haah Lah. Baru buka ke Ni.. nampak bersih Dan cantik

    ReplyDelete
  10. Rasa macam tak pernah singgah kot...eh ye ke? Tak ingat lak...hahaha

    ReplyDelete
  11. Ha a... sekarang ni RnR mmg canntik cantik belaka, nak singgah pun seronokkan...
    Betullah, mentang mentang ada org tukang pungut sampah kita pun sesedap rasa je buang sampah meratakan...Bakul sampah pun banyak je kat tepi tepi tu

    ReplyDelete

Baju Muslimah

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign