Asam Garam Kehidupan: Kerahan tenaga.

Nuffnang

Pages

18 Dec 2014

Kerahan tenaga.

Semua kena kerah. Kerahan tenaga besar-besaran secara paksaan, he he..kejamnya kau kan. Habis tu, kalau tak sayalah berpeluh atas bawah, kiri kanan, depan belakang, nak kejar buat semua benda, mana adil kan. Lagipun untuk kebaikan diorang juga, supaya boleh berpencak kat mana pun tercampak, ermm..yang mana faham, fahamlah yek, yang tak faham cuba faham-fahamkan.

Macam saya..menantu, kalau tak pandai buat keje, cari-cari keje, sibuk-sibuk keje, alamatnya, eshh..takla MIL tu ok je, cuma mulut dia bisinglah juga, orang nogori kan..

Umar zikri lipat baju,  sama je baju yang dah dilipat dengan belum lipat. Takpe la kan, baru 5 tahun, nanti umur dia 7, 8 tahun sok ok la tu.

Di mana bumi dipijak, di situ Allah dan Rasul dijunjung, jangan
leka mendongak hingga tersadung akar di kaki...(pesan buat anak-anakku)

8 comments:

  1. hehe bagus makcik! nnt depa besar boleh tolong makcik buat keje rumah. biasakan dari kecik, dah besar takdak nak kekok2 dh. org laki pun kena pandai wat keje rumah gak. hehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makcik kt rumah kalah jeneral tau, termasuklah Aishah kena kerah belajar masak, dia duk asrama nak pegang pisau potong bawang pun kekok. Cik_ syiqah pandai masak tak?

      Delete
    2. alhamdulillah makcik. bolehlah sikit2. setakat siang ikan tu lps dah. haha saya slalu gak tolong mak masak kat dpur. kalau mak tk larat, saya lah yg msk.. tp takdalah pndai sgt.. stkt simple2 tu bleh la. hehe...

      Delete
  2. Rajinnya, boleh wat menantu ni

    ReplyDelete
  3. sangat rajin..rasanya dia ..bagus ..Umar elok namanya..patutlah rajin baik pekertinya

    ReplyDelete
  4. biasa anak lelaki sukar nak di bawa lipat kain..termasuk ni lah Etuza..menyapu lantai selalu..bab kain alamak tak larat. terbaik umar moga jadi anak yang soleh

    ReplyDelete
  5. Saya ajar diorang berdikari sbb saya tak penah guna khidmat pembantu rumah, walaupun dulu masa ada bisnes sendiri saya mampu. Biarlah diorang belajar susah supaya bole sesuaikan diri kt mana pun pegi.
    In shaa Allah, moga dgn berkat doa cikgu umar zikri jadi anak yang soleh.

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign