Asam Garam Kehidupan: Nampak cam nak hujan lagi.

Nuffnang

Pages

5 Apr 2016

Nampak cam nak hujan lagi.

Alhamdulillah, dalam hati dok resah,  gelisah mengharap hujan, akhirnya malam tadi hujan juga. Segar nampak pepokok pagi tadi. Cuaca pun taklah rasa berbahang sangat hari ni.
Ni saya amik gambar tapi guna phone je, sebenarnya cuaca kat luar rumah ni dah nampak mendung lagi, tapi tak nampak sangat dalam gambar ni. Harap-harap betul hujan jadi turun lagi. Ya Allahhh, ya Allahh, ya Allahh..

Dalam dua minggu ni anak-anak tadika saya ramai betul yang tak sihat, dengan demamnya, batuknya, yelah bebudak kan, cepat je terkesan dengan perubahan cuaca..

Kalau kat rumah plak, mandi subuh hari tu pun macam air dah guna heater, mandi petang tu kekadang terjerit kecil jugak bila air yang mulanya suam tetiba jadi panas macam nak buat air milo tu.

Eh, dah hujanla korang, siap ngan kilat petir ni. Alhamdulillah...

18 comments:

  1. Tadi pun hujan juga di Subang Jaya... :-) ... Alhamdulillah, sejukkk sikit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, syukur..
      Hai Farah;)

      Delete
    2. Alhamdulillah, syukur..
      Hai Farah;)

      Delete
  2. Alhamdulillah leganya nampak hujan, doa termakbul syukur..cantik kawasan rumah NA penuh kehijauan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...duk sorang2 kt umh blk keje, dengar guruh berdentum pun rasa tak kisah, tapi rasa lega..

      Saya byk tanam pokok tanpa bunga, pokok berbunga tak menjadi, hu hu

      Delete
    2. Alhamdulillah...duk sorang2 kt umh blk keje, dengar guruh berdentum pun rasa tak kisah, tapi rasa lega..

      Saya byk tanam pokok tanpa bunga, pokok berbunga tak menjadi, hu hu

      Delete
  3. Betul macam guna heater, nak ambik wuduk pun tunggu sejuk tak sejuk pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Air tangki mmg jadi panas semacam, tapi air dari paip pun panas juga kan..

      Delete
    2. Air tangki mmg jadi panas semacam, tapi air dari paip pun panas juga kan..

      Delete
  4. Alhamdulillah rasa sejuknya sampai sini tau dear azimah..kt sini mendung sikit,hujan tak lebat..alhamdulillah

    Sejak dua tiga menjak ni asyik asyik dgr usrah psl dajal jer..mintalah jauh dri fitnah dajal tu..skrg pns sikit jer pun kita dh mngeluh sana sini..esok bila muncul,mas tu sebiji beras tak ada,hujan tak ada..ya Allah jaunkanlah kami dri fitnah dajal..amin..amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah ada juga hujan.
      Walaupun sentiasa amal doa utk elak fitnah dajjal slp tahiyyat akhir tu, dan baca surah al kahfi tapi rasa takut sangat juga, takut tak kuat iman..

      Ya Allah kami berlindung denganMu dari fitnah dajjal dan kuncu2nya..

      Delete
    2. Alhamdulillah ada juga hujan.
      Walaupun sentiasa amal doa utk elak fitnah dajjal slp tahiyyat akhir tu, dan baca surah al kahfi tapi rasa takut sangat juga, takut tak kuat iman..

      Ya Allah kami berlindung denganMu dari fitnah dajjal dan kuncu2nya..

      Delete
  5. syukur lhamdulillah hujan dh merata turunnya n xlah terasa bahang sgt.

    ReplyDelete
  6. alhamdulilah, sejuk bumi hari ni :)

    ReplyDelete
  7. diBrunei pun hujan semalaman sehingga pagi ni Zimah
    cuaca pun sejukk je sedappp

    ReplyDelete
  8. syukur hujan turun kan, hilang sikit rasa panas yang berbahang ni

    ReplyDelete
  9. Cantiknya rumah ko mak.....
    Aku nak beli gate beso gitu belum mampu huhu....
    Alhamdulilah ....ni pun nak hujan jugak ni
    Ha'a betul tu....mmg suam air paip pagi pagi. Rugilah org yg ada heater kat rumah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gate je mampu mak, ko jgn tertipu dgn pandangan zahir..

      Delete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign