Asam Garam Kehidupan: Hujan...turunmu tanda taatmu kepada Sang Khaliq....

Nuffnang

Pages

26 Dec 2014

Hujan...turunmu tanda taatmu kepada Sang Khaliq....

Berdoalah sebanyak-banyaknya saat turunnya hujan kerana inilah salah salah satu saat makbulnya doamu, berdoalah sesungguh hatimu, luahkanlah apa saja, bicarakanlah sepuas hatimu, jangan takut pada sang hujan, takutlah pada Khaliqmu kerana Dia mampu berbuat apa sahaja dalam sekerdip matamu.....jadikan hujan yang turun itu sebagai satu wadah untuk engkau makin mentaati Tuhanmu, sebagaimana taatnya hujan itu, dikatakan supaya turun, turunlah ia, diperintahkan berhenti maka berhentilah walau sedang menggila amuknya...(peringatan buat diriku yang selalu terlalai...ampunkan daku wahai Tuhan...)

6 comments:

  1. asalamualaikum..terkesan dengan catatan ini. Memang kita sentuasa mengharap rahmatNya. Memohon agar bala dijauhkan. Terima kasih perkongsian ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun amat terkesan, dia ni menulis dengan hatinya dan sampai ke hati kita.

      Delete
  2. Tawadhuknya... sungguh menginsafkan. Apa pun kita hendaklah berdoa moga diberi pengampunan setiap kelalaian dan moga ujian tak diperpanjangkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. moga ramai lagi yang mengambil iktibar dari hujan..yang diturunkan supaya kita menginsafi siapa kita di bumi Allah ini.

      Delete
  3. Moga kita semua di bawah lindunganNYA.

    ReplyDelete

Baju Muslimah

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign