Asam Garam Kehidupan: Muhammad Hilman dan SPM.

Nuffnang

Pages

7 Nov 2019

Muhammad Hilman dan SPM.

Adiknya selesai pt3. Sekarang si abangnya pula sedang bergelut dengan exam papernya..SPM yok. Si abang ni, ibu tak letakkan harapan besar dalam pelajaran..yelah antara anak2 mesti ada kekurangan yang Allah beri, nak kata takde usaha, ibu tengok adalah juga, nak kata malas tak lah sampai ponteng sekolah pun, gigih ikut kelas tambahan, sanggup kumpul duit untuk pergi seminar SPM, ya..ibu faham, dan ibu tak terkilan..ibu tau pasti ada jalan untuk Iman, sudah Allah atur rezeki dan jalan hidup untuk Iman.
Ibu bangga sebab Muhammad Hilman rajin ke surau berjamaah, semoga Iman jadi anak muda yang hatinya sentiasa diikat dengan masjid,ibu bangga Iman tak mberontak pun walau ibu abah tak belikan phone macam ibubapa lain belikan utk anak2 mereka, ibu berbesar hati kerana Muhammad Hilman sangat mudah diminta tolong, ibu sangat bersyukur bila dengar cerita kakak Nadhrah, dalam bas sekolah ada kawan Iman yang suruh Iman cuba hisab vape, Iman boleh jawab..takpelah, aku tak mainlah benda2 macam tu...terus ibu panjatkan doa supaya Allah terus pelihara hati Iman dari melakukan maksiat, jauhkan Iman dari anasir2 jahat. 

Ya Allah..sesungguhnya mereka adalah amanahMu kepadaku, sedang Engkau tau aku hanyalah hambaMu yang lemah, maka bantulah aku, berilah aku kekuatan yang berterusan untuk terus mendidik mereka hingga ke hujung nyawaku..

6 comments:

  1. Semoga dipermudahkan urusan menjawab soalan2 peperiksaan SPM Muhammad Hilman.

    ReplyDelete
  2. Anak yang baik adalah anak yang menjadi impian mak ayah. Biarlah tak untung di dunia tapi kaya di Akhirat...

    ReplyDelete
  3. insyaallah..
    tak berjaya dalam academic tp kalau dia dilandasan yang betul insyaallah.
    Semoga Hilman berjaya dunia akhirat

    ReplyDelete
  4. Sepanjang bulan SPM ni nampaknya ko bertafakkur je lah ye mak....hihi
    Rezeki tu namanya dapat anak yg baik, hati kita pun tak susah...tenang sentaiasa. Biasalah tu mak, sebagai mak bapak mmg harapkan yg terbaik tapi serahkan aje pada Allah. Insyaallah berdoa ajelah kita

    ReplyDelete
  5. InsyaAllah .... banyak rezeki yang kita tak nampak dan kehebatan anak bergantung kepada diri dan kebolehan istimewa nyer ...mungkin bahagian lain akan menyerlah nanti ...aminnnn

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah baik budaknya. Moga Hilman sentiasa terpelihara dari anasir jahat & yg merosakkan.

    Setiap orang ada kelebihan & keistimewaan masing-masing, sama-sama kita raikan.

    All the best Hilman!

    ReplyDelete

Baju Muslimah

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign