Asam Garam Kehidupan: Hu hu hu..sedih..

Nuffnang

Pages

9 Feb 2014

Hu hu hu..sedih..

Cucu saya dah takde...dah kena makannnn..kot.

Al kisah petang tadi larling nampak sekor burung warna kuning, lebih besar dari burung merpati saiznya, kejar si burung merbah ni, ( saya tak tau pun tu burung merbah, larling yang cakap tu burung merbah, rupa dia lebih kurang cam burung tekukur, cuma saiznya lebih kecil ). Pastu larling saya pegi tinjau kat sarang si merbah ni, tengok anak dia dua-dua dah takde...hu hu..

Anak-anak saya nak amik sarang si merbah ni, saya kata biar jelah kat situ.....
Terbayang-bayang lagi anak-anak merbah  menganga-nganga sewaktu saya selak daun-daun jambu  masa nak snap gambar ni, petang tadi sarang ni dah kosong.............

6 comments:

  1. mgkn ibunya bawa lari kot jika terasa keselamatan anak2nya terancam.

    binatang ni mmg sensitif pd bau2an asing cnth manusia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap-harap camtu la, kesian sangat bila terbayang anak-anak burung menganga-nganga mulutnya...

      Delete
  2. ada burung pemangsa ke..alahai kesiannya si baby tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. banyak jenis burung kat belakang tu, merpati, tekukur, merbah, tiung sebab kat belakang rumah saya masih ada kebun getah tinggal, dah jadi macam hutan, hijau je

      Delete
  3. rindu kampung. masa kecil dulu selalu jumpa sarang burung...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu yamg buat anak-anak saya thrille, maklumla tak pernah jumpa sarang burung cara live

      Delete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign