Asam Garam Kehidupan: WAJAH DIRENUNG MALAIKAT MAUT 70 KALI SEHARI!!!!

Nuffnang

Pages

20 Feb 2014

WAJAH DIRENUNG MALAIKAT MAUT 70 KALI SEHARI!!!!

Sebuah hadis Nabi SAW  yang diriwayatkan oleh Abdullah bin Abbas ra bahawa Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud, " Bahawa Malaikat Maut memerhati wajah setiap manusia di muka bumi ini 70 kali dalam sehari." Ketika Izrail datang merenung wajah seseorang, didapati orang itu ada yang sedang bergelak ketawa. Maka berkata Izrail, " Alangkah hairannya aku melihat orang ini, sedangkan aku diutus oleh Allah Taala untuk mencabut nyawanya, sedangkan dia masih berseronok bergelak ketawa." Manusia tidaka akan sedar bahawa dirinya sentiasa diperhatikan Malaikat Maut, kecuali orang-orang soleh yang sentiasa mengingati mati.

Golongan ini tidak lalai dan sentiasa sedar akan kehadiran Malaikat Maut, kerana mereka sentiasa meneliti hadis-hadis Nabi SAW yang menjelaskan  mengenai perkara-perkara ghaib, terutama mengenai hal kematian dan hubungannya dengan Malaikat Maut.

1 hari = 24 jam = 1440 minit.
1440 minit / 70 kali malaikat menjenguk kita = 20.571 minit.

INI BERMAKNA MALAIKAT MAUT MENZIARAHI KITA SETIAP 21 MINIT!!!

Kredit: Group BlackBerry.

8 comments:

  1. tulah dia..setiap kali bernafas itulah nyawa kita..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan makin panjang, tapi makin singkat kan?

      Delete
  2. entri yang memberi peringatan tentang kematian kepada kita semua....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya, farah..terimakasih atas kunjungan dan komennya

      Delete
  3. Alahai Azi kakak baru buat draft utk N3 kakak semalam dan ingatkan nak publish esok tak jadilah hihi.... boleh pulak kita ada idea yg sama.

    Kakak terfikir nak buat sebab masa Isnin baru ini tazkirah lepas mahgrib tempat kakak sebut pasal ini. Itu yg ingat nak buat ingatan sendiri. Sekali hari ini dah ada dari Azi... ok ingatan buat kita semua ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah..ada contact hati kita dua ni ye kzakie..

      kzakie buat je, drafkan lain sikit, buat penambahan apa yang patut, masih boleh dikongsikan buat follower kzakie yang ramai tu kan..

      Delete
  4. Ingat Mengingati mati..supaya setiap waktu kita sentiasa beringat agar menjauhi laranganNYA dan sentiasa mematuhi suruhanNYA..tkasih atas perkongsian yg cukup baik...every 20 minutes dia melihat kita....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah kak ye..bila teringat terus hati jadi takut, terbayang malaikat Maut tengah merenung kita, hairan tengok kita yang masih lalai dan leka..

      Delete

Baju Muslimah

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign