Asam Garam Kehidupan: Sambutan merdeka@ dataran masjid Putra.

Nuffnang

Pages

30 Aug 2018

Sambutan merdeka@ dataran masjid Putra.

Apa kelas kalau tiap2 tahun dok buat benda yang sama je,  hehe.. Jemulah dok asyik lukis bendera,  kaler bendera bila tiba dekat2 tarikh merdeka.  So kali ni kita buat sesuatu yang lain,  yang gah sikit,  yang mesti budak2 suka punya.

Haaa,  apa dia?  Ya.. Kami sambut merdeka di dataran masjid Putra,  Putra Jaya.  Learning trip ke Putra Jaya kalau biasa2 saja acaranya parents akan rasa.. ermmm.. Dah biasa pergi sana,  takyah pegilah.. So ticers kita kreatif otaknya supaya parents rasa berbaloi bayar duit walaupun hanya ke Putra Jaya..
Kids kena bawa bendera,  lagu patriotik dah latih di tadika,  bawa speaker, haaa. .Ini dia.. Anak2 dengan gembiranya mengibar bendera sambil menyanyi lagu Tanggal 31 dan Jalur Gemilang. 
Keberadaan kids dengan uniform yang terang,  sambil mengibar bendera menarik perhatian pelancong,  ada yang berlari2 menghampiri kami. 
Haa. .Tengok tu,  suka sangat dapat ambil gambar dengan bebudak tu. 
Dengan ticer pun dia nak bwrgambar,  eh.. Tu bukan saya,  tu tc lain.  Saya tak menjadi pilihan,  huhu...
Anak pelancong ni suka hati dapat jalur gemilang. 

5 comments:

  1. kreatif ticer...budak2 pun seronok...

    ReplyDelete
  2. Ticey perlu kreatifkan..😄

    ReplyDelete
  3. kreatif ticer2 nih, mesti seronok anak2 tu mengibar jalur gemilang. anak2 saya tahun ni tak nyanyi dah lagu merdeka allahyarham sudirman tu tapi nyanyi lagi bunkface tu haa dah apa ke lagunya kita punya ke apa ntah

    ReplyDelete
  4. Budak budak ni ke sana naik apa mak?Naik van sekolah ek?
    Yelah ... boring jugakkan kalau benda sama buat tetiap tahun, Eloklah tu pi jalan jalan... sekejap dah habis masa hahahha

    ReplyDelete

Baju Muslimah

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign