Asam Garam Kehidupan: Tuhan Maha Penerima Taubat

Nuffnang

Pages

16 Aug 2013

Tuhan Maha Penerima Taubat

Diriwayatkan bahawa dalam kalangan Bani Israel ada seorang pemuda yang beribadat kepada Allah selama 20 tahun dan membuat maksiat kepada-Nya selam 20 tahun pula. Suatu hari dia melihat wajahnya di cermin dan nampaklah janggutnya yang beruban. Dia merasakan dirinya telah tua dan sudah tentu semakin dekat dengan kematian.

     Keadaan itu menyebabkan hatinya merana lalu mengeluh, "Hai Tuhanku, aku telah taat kepada-Mu selama 20 tahun, kemudian maksiat kepada-Mu selama 20 tahun pula. Andai kata aku kembali kepada-Mu, sudikah Engkau menerimaku?"

     Kemudian dia mendengar suatu suara berkata, "Engkau telah mencitai-Ku, maka Aku pun mencintaimu. Engkau telah meninggalkan-Ku, maka Aku pun meninggalkanmu. Dan engkau telah maksiat kepada-Ku, maka engkau Kuberi waktu. Jikalau engkau kembali kepada-Ku, Aku terimalah engkau."

No comments:

Post a Comment

Baju Muslimah

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign