Asam Garam Kehidupan: Inspirasi bunga lalang.

Nuffnang

Pages

2 Dec 2020

Inspirasi bunga lalang.

Bekas air lama dari tanah liat, dah lama duduk di satu sudut sampai berdebu. Ambik, taruk di tangga..serikan dengan bunga lalang yang ku ambil free dari rumah sebelah yang kosong sekian lama..
Anak ngaji tanya..ustazah, kenapa bekas tu taruk kat situ...ermmm, adalah sebabnya, hihi..
Aku memang tak sukakan karpet sebab susah nak mop lantai, aku cuma gunakan tikar buluh, senang nak gulung bila nak mop lantai.

21 comments:

  1. Bunga lalang bila diangkat naik ke pasu sebagai hiasan, tinggi martabatnya hehehee. Cantik & kreatif.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan, hehe..lagipun kalo layu senang boleh ambik yg lain.

      Delete
  2. Ya guna bahan yang ada di rumah.
    Samalah tiada karpet di rumah, senang hendak vakum. Lantai laminate sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya NA, manfaatkan apa yg ada sekeliling rumah.

      Delete
  3. Sekarang ni kalau lalang berbunga, org pergi bergambar kak!

    ReplyDelete
  4. sama macam ayah mertua saya, dia pun tak suka karpet. ala rindu pulak kat parents dan in law..lama tak jumpa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ermmm..moga kita ada rezeki lagi bersama insan2 tersayang.

      Delete
  5. jangan jadi bunga lalang
    jadilah binga padi.

    ReplyDelete
  6. Sangat kreatif. Kalau orang Jepun suka cara gubahan ni mereka panggil ikebana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooh yeke, kita main taruk2 jr, ikut sedap tangan dan mata memandang.

      Delete
  7. menarik kak azimah bunga lalang tu..sama la saya pn tak suka berkapet sgt tp memndgkn saya suka baring2 tgk tv..buh la depan tv hehee tiba2 kat ruang tamu ade..kat meja mkn ade..adeeehh ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, biasa tu, sebenarnya cantik ada karpet ni, tapi takde karpet tu lebih memudahkan kerja pd akk.

      Delete
  8. Cantiknya Na bunga lalang tu, kreatifnya awak..

    ReplyDelete
  9. Terus jadi cantik bunga lalang tu kak... heheheh

    ReplyDelete
  10. Berseri rumah dek kerana terinspirasi dengan bunga lalang tu. Kreatif!

    ReplyDelete
  11. Cantik pula bunga lalang letak dalam pasu macam labu sayong tu. Ustazah letak bekas tu nak bagi pokok kena cahaya ye.

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign