Asam Garam Kehidupan: Nasyid anak2 tadika saya

Nuffnang

Pages

2 Mar 2014

Nasyid anak2 tadika saya

Inilah rutin pagi di tadika, membiasakan anak-anak dengan Rukun Islam dan Rukun Iman, seawal usia 4 tahun. Kami ajar Iqra, solat...supaya mereka terdidik cinta pada agama. Ada juga yang bersungut, " asyik-asyik solat je.." Tapi kami katakan pada mereka.." Siapa yang perintahkan solat ni? Allah kan..."
Tengokla..macam-macam gaya sujud..

Bermain bersama..saya pun jadi budak-budak le...

Gembiranya..walau cuma sebiji belon...

4 comments:

  1. Budak budak seawal usia gini, memang senang nak bentuk. Cuma nak kena sabar banyak. Semoga merka semua menjadi anak yang soleh dan solehah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul k azah, senang nak bentuk, tapi Ya Allah, memang kena bebanyak sabar..terutama bab gaduh-gaduh, mengadu, tapi seronok..saya berada di kalangan ahli syurga..

      Delete
  2. Ptut berterima kasih sgt pd cikgu..dgn usaha murni mmbentuk anak didik mnjadi seorg muslim yg baik...kdg2 ibubapa terlalu meletakkan sepenuhnya pd guru..ingat para ibu bapa tugas dn tgungjawab atas bahu kita ibubapa itu sendiri..pyh bila ditya di sana nti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak perlu bterimakasih, memang tanggungjwb kami, cuma kalau bdepan dengan parents yang fussy tu..menguji kesabaran juga.

      Kami hanya dpt mdidik di sekolah, para ibubapa kena pula pantau di rumah

      Delete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign