Asam Garam Kehidupan: Putusnya HATI dengan Allah & Nabi

Nuffnang

Pages

5 Oct 2013

Putusnya HATI dengan Allah & Nabi

Ada lapan perkara tumpuan dalam protokol ke-10 Yahudi. Song, Sex, Smoke, Sport, Fun, Female, Fashion, Food.

Melalui protokol ke-10, Yahudi merancang dengan teliti, bagaimana hubungan hati orang Islam dengan Allah dan dengan Nabinya berjaya diputuskan. Golongan remaja adalah sasaran utama mereka.

Song (nyanyian); lagu dan muzik yang melalaikan tidak payah diterangkan lagi.

Sebab itu umat Islam perlu usahakan sebanyak mungkin lagu-lagu yang memuja dan membesarkan Allah sebagai jalan keluar daripada masalah ini.

Apa yang menyedihkan, lagu-lagu yang berunsur keTuhanan dan Islam juga banyak terpengaruh dengan pendekatan Yahudi iaitu berlakunya pemujaan wanita dan lelaki lembut atau lelaki yang hilang kelakian mereka.

Remajalah yang banyak terpengaruh, terlibat dan terjebak dengan nyayian yang melalaikan sehingga hati dan perasaan mereka terputus dengan Allah.

Sex; sek haram sangat ditaja oleh Yahudi.

Umat Islam perlu promosikan seks halal iaitu perkahwinan yang mudah dan ringkas. Kemudian isteri mestilah taat setaat taatnya kepada suami teruatama dalam layanan seks.

Berbangga-bangga dengan majlis perkahwinan yang mewah dan meriah adalah antara acara tajaan Yahudi.

Hasilnya umat Islam berbangga dengan majlis perkahwinan bukan dengan perkahwinan itu sendiri.

Bayangkan, persiapan untuk majlis perkahwinan dibuat bertahun-tahun. Sedangkan majlis hanya berjalan 2-3 hari sahaja.

Sebaliknya kursus untuk pasangan layak berkahwin hanya dibuat beberapa hari, kadang-kadang sehari sahaja! Hanya dengan kursus sesingkat itu diharapkan pasangan akan kekal ke anak cucu1?

Budaya masyarakat yang berbangga dengan majlis perkahwinan, bukan pernikahan itu sendiri menjadikan ramai remaja yang terjebak dengan seks haram.

Sepatutnya, orang Islam mudahkan anak-anak mereka berkahwin, bukan menyusah-nyusahkan.

Perkahwinan yang berkat, ialah yang paling mudah dan ringkas!

Smoke (rokok, dadah lebih lagilah); lumrah umat Islam merokok di mana-mana, termasuk di surau dan masjid. Orang yang bersuara lantang menentang Yahudi pun merokok. Yahudi ada dalam poket masing-masing.

Rokok, dadah telah disasarkan kepada remaja. Menjelang cuti sekolah nanti, kita akan melihat anak-anak sekolah rendah berbangga dan bergaya-gaya dengan rokok. Kononnya bila dah pandai merokok, baru dikatakan "up to date". Remaja perempuan juga tidak ketinggalan.

Adakah mana-mana gerakkan Islam atau kelompok umat Islam yang serius menangani gejala rokok di kalangan remaja khususnya? Rasanya belum ada kecuali pengikut Ustaz Ashaari.

Hanya sanya dulunya jemaah Al Arqam sahaja yang sangat terkenal tidak merokok. Bila mereka komited sahaja, rokok pun dapat ditinggalkan.

Kini generasi anak-anak mereka, nampaknya sudah bocor. Ramai di kalangan remajanya telah merokok.

Sebenarnya Yahudi tidak pernah senang hati selagi ada orang Islam yang berjaya membenteras gelaja rokok, khususnya di kalangan remaja!

Fahaman Wahabi yang kononnya sangat berpegang Al Quran dan Hadis, malah mereka mendakwa aqidah merekalah yang paling tepat, itu pun tidak dapat membenteras gelaja rokok.

Bila rokok, dadah jadi kerinduan, maka hati pun terputus dengan Allah. Inilah tujuan Yahudi.

Bukan ilmu aqidah yang mau dilupuskan dari umat Islam, tetapi hati yang hendak diputuskan dari Tuhan.

Sport (sukan); memang terbukti sangat melalaikan lalu Allah dilupakan. 

Bola sebiji di tengah padang boleh mengheret puluhan ribu anak muda Islam lupakan Tuhan. Kenyataan, tak perlu dinafikan dengan macam-macam alasan. Itu dalam stadium. Depan kaca tv?

Seluruh produk sukan yang dianjurkan oleh dunia hari ini adalah agenda Yahudi.

Tidak ada satu pun sukan yang membesarkan Allah dan Rasul. Golongan mana yang paling ramai terlibat, tetaplah remaja!

Fun (hiburan); segala bentuk hiburan dan pesta dianjurkan agar umat Islam ikut sama lalai dan berbuat maksiat.

Kalau pun ada golongan yang memprotes atas nama semangat Islam, protesnya juga ikut kaedah Yahudi, iaitu dengan cara tunjuk perasaan. Kalau pun konsert berjaya dibatalkan, remaja yang terlibat semakin liar dan keras hati. Apa kesannnya, Yahudi menang dari semua arah.

Hiburan Islam perlu digalakkan dan diberi ruang seluas-luasnya demi masa depan remaja dan umat Islam akan datang.

Jika hiburan Islam disekat dan dihalang, maka hakikatnya kerja-kerja tersebut menyambung agenda Yahudi. Mereka adalah konco-konco Yahudi yang tidak perlu dibayar gaji oleh Yahudi.

Female (wanita); dijadikan barangan dagangan, kadang lebih murah nilainya dengan komoditi. 

Dijual dalam bentuk iklan, model dan hiburan. Memperagakan kecantikan wanita secara komersil, sebenarnya memperdagangkan tubuh wanita secara terhormat sepertilah pertandingan ratu cantik dunia.

Bidang perkerjaan berkaitan kecantikan wanita telah berkembang pesat sehingga umat Islam terkeliru oleh agenda Yahudi ini.

Fashion (fesyen); adalah juga bidang kelalaian yang disengajakan penajaannnya oleh Yahudi.

Menyuburkan perlumbaan fesyen di kalangan wanita dan juga lelaki, menjadikan umat Islam terkandas dalam penyakit cinta dunia.

Penyakit cinta dunia adalah musuh kepada cinta Allah dan Rasul. Ertinya dua cinta yang berlawanan, saling bertentangan tidak akan sekali-kali berada serentak dalam satu hati. Bila manusia sudah terlalu cintakan dunia, maka Allah dilupakan.

Food (makanan/minuman); walaupun telah banyak hasil kajian yang mengesahkan tentang keburukkan yang terdapat pada kebanyakan makanan segera, tetapi iklan dan promosi yang dikuasai oleh dana besar Yahudi tetaplah menguasai anak-anak muda atau remaja.

Makanan yang kita makan akan menempa hati. Jika makanan itu haram atau subhat, maka hati akan gelap dan akhirnya buta.

Hati yang buta tidak akan kenal Allah selaku Tuhannya. Hati yang tidak kenal Allah tidak akan cinta dan takutkan Allah. Begitu juga dengan Nabinya.

Makanan dan minuman segera kebanyakannya adalah dikeluarkan oleh syarikat Yahudi atau syarikat bukan Islam.

Terlalu sedikit makanan segera yang diyakini halal lagi suci menurut syariat Islam.

Jadi semua perkara dalam proktokol Yahudi yang ke-10 ini sasaran utama mereka ialah remaja. Sedangkan generasi remaja masa kini adalah bakal pewaris agama dan negara.

Bagaimana jika mereka ini sedang dirosaklan dari semua arah, semua sudut, semua aspek, semua perkara, luar dan dalam?

Sudah tentulah agama dan negara akan dijajah sepenuhnya oleh Yahudi dan kekufuran.

Rupanya Yahudi merancang untuk memutuskan hati orang Islam dengan dengan Allah dan Rasul, dengan Tuhan dan Nabi mereka melalui lapan perkara tersebut.

Yahudi tidak perlu menukar aqidah umat Islam. Malah Yahudi memberikan galakkan atau menyuburkan perbahasan aqidah sehingga umat Islam bergaduh tentang aqidah.

Sepatutnya lagi kuat aqidah, lagi kuatlah kasih sayang yang terjalin. Tetapi bila konsep aqidah yang digembar gemburkan adalah racun halus Yahudi, umat Islam semakin bergaduh dan hingga membawa perang saudara.

Aqidah yang benar dan kuat, buahnya ialah hati akan cinta dan takutkan Allah. Hati akan cinta dan rindukan Nabi. Inilah buah kepada aqidah yang benar dan kuat.

Yahudi bukan mahu memutuskan ilmu aqidah dari umat Islam. Yahudi mahu memutuskan hubungan hati orang Islam dengan Allah dan Rasul. Ilmu dibiarkan berkembang, tetapi hati diputuskan dengan Tuhan.

Kesemua lapan perkara dalam protokol ke-10 di atas adalah agenda terancang Yahudi bertujuan memutuskan HATI dengan Allah dan Rasul.

Sumber: blog matahati

2 comments:

  1. Memang nampak depan mata tapi tak mampu nak buat apa-apa.

    -wina1979-

    ReplyDelete
  2. Kita ada senjata yang sangat ampuh, iaitu doa...

    ReplyDelete

Baju Muslimah

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign