Asam Garam Kehidupan: Karipap kulit roti.

Nuffnang

Pages

18 Jan 2021

Karipap kulit roti.

Sape rasa nak makan karipap tapi malas nak mengadun, mencanai adunan kulit karipap? Angkat tangan๐Ÿ™‹‍♀๐Ÿ™‹‍♀, yeyy..kita geng.
Jom kita beli jelah, nak yang panas, nak yang prozen semua ada jual. Hah? Nak try buat sendiri? Oke..boleh je, jom kita buat guna roti.
Senang je. Tak yah nak mencanai bagai. Tapi kena gelek juga roti tu, bagi jadi nipis. Pastu tekap dengan apa2 benda yang bulat, isi inti tapi kena ada acuan karipap ye. Sebab roti kita tak boleh nak buat klim manual tu.
Dah siap bolehlah kita goreng cam biasa. Sedap makan panas2 ni.
Jemput semua๐Ÿ˜

24 comments:

  1. sedapnya kak azimah, gebu2 karipapnya!

    ReplyDelete
  2. Jom buat syaz, guna roti senang je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah kak, saya selalu 'rajin' bab kuih2 ni ahaha

      Delete
  3. Wah! Bagusnya cara begini, guna roti jadi kulit karipap! Nanti nak cuba, sebab memang tak berapa rajin uli tepung. Tq for sharing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan, senang takyah uli tepung, canai semua tu, goreng pun jadi cantik

      Delete
  4. Dari jauh nampak karipap daripada kulit bukan roti. Bagus juga tidak menggerutu pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, kalau guna tepung mmg nak goreng tu agak leceh kalau tak pandai

      Delete
  5. WOW BOLEH CUBA NI XPAYAH NK ULI TEPUNG BAGAI

    ReplyDelete
  6. pernh tgk org share juga tp tk pernh try

    ReplyDelete
  7. Boleh juga ni.Akak sejak2 covid ni ntah dah beberapa kali buat karipap.Budak2 duduk rumah asyik nk mengunyah je jadi kena lah buat banyak2 kemudian disejukbekukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah kak, saya ni dah byk round buat puding karamel, sib baik senang nak buat.

      Delete
  8. senang mcm ni..nmpk sedap..

    ReplyDelete
  9. Salute dgn awak, setiap hari ada je menu2 terhasil

    ReplyDelete
  10. Eh mana ada UA, jarang sangat kecuali masak2 utk mkn gitu2 je adalah

    ReplyDelete
  11. rajin akak... dana pernah jugak buat gini bila dh malas sgt nak nguli doh, cuma itulah dapat sikit... hehehe peminat karipap kat rumah ni ramai

    ReplyDelete
  12. sedap juga karipap kulit roti ni. cepat pun cepat kan. jimat masa uli doh :)

    ReplyDelete
  13. gebu karipapnya..nmpak sedap tgknyee hehee :)

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign