Asam Garam Kehidupan: Menu terkejut.

Nuffnang

Pages

28 Jan 2021

Menu terkejut.

Terkejut, tak sempat fikir panjang, amik je mana bahan yang ada stok kat dapur, agitew..
Jadi terlahirlah menu sarapan pagi cikMah๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†..simple tapi gerenti sedap, haha.
Aikkk..nampak cam teluq dadar jerr. Eh, sabo2x. Maih cikMah nak share resepinya.
Antara bahan2 yang mesti ada kat stok dapur korang ialahhh.
Telur 2 biji.
Tepung gandum secawan.
Tepung jagung sesuku cawan.
Nestum keluarga 3 sudu.
Lobak merah setengah batang potong halus.
Kentang 2 biji potong jejari.
Daun bawang dan daun sup potong halus.
Sedikit garam.
Sedikit perisa(taknak pun takpe)
Sos cili untuk sapuan atas.

Kacau je semua bahan di atas. Tuang dalam pan, bolehla dibakar atas dapur. Nak masuk oven pun ok yo.
Ikutlah namo apo korang nak bagi kat menu ni, den panggil lempeng jerr, mwehehe.

9 comments:

  1. asalkan mak yang buat, anak2 mesti suka hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya syaz, ank2 akk ni Alhamdulillah jenis mudah je nak makan, nasib tak minta kek2, desert ke..akk tak reti

      Delete
  2. nmpk sedap..fusion..lempeng ala2 piza..

    ReplyDelete
  3. Ek lempeng ke? Ingat roti pizza.
    Ok guna apa yang ada.

    ReplyDelete
  4. Menarik kak... lempeng upgred nih

    ReplyDelete
  5. Lempeng kayangan persis pizza ni. sodap!

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign