Asam Garam Kehidupan: Terimakasih kak PI.

Nuffnang

Pages

12 Nov 2020

Terimakasih kak PI.

Seronok juga membaca buku kanak2 ni, kiki..kalo cerita teladan tu nanti bolehla ceritakan semula kepada anak2 ngaji sambil ajar ngaji tu.

Terimakasih kak PI atas kiriman yang tak ternilai harganya ni. In shaa Allah jadi bacaan untuk Umar Zikri.
Dalam dua judul buku kanak2 ni kak PI menyumbangkan puisi..antara puisi kak PI bertajuk Gurindam andai mendengar.
Gurindam Andai Mendengar.
Andai mendengar nasihat ibu,
Hidup selamat sudahlah tentu.

Andai mendengar pesanan ayah,
Hidup berpedoman tidak tersalah langkah.

Andai mendengar berhati-hati,
Maklumat difahami sudahlah pasti.

Andai mendengar ajaran guru,
Bertambah ilmu hilanglah keliru.

Andai mendengar penuh tumpuan,
Tidaklah tersesat arah tujuan.

19 comments:

  1. Syukur Alhamdulillah, anak-anak rajin membaca. Cabaran betul alaf baru ini, biasanya anak-anak suka mengadap skrin hp atau komputer sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak rajin mane amie, lagi2 anak lelaki..amik baca sikit letak, gitulah..entah bila nak habis tak taulah

      Delete
  2. WAH DAH SAMPAI YAALHAMDULILLAH MOGA JADI BACAAN TAMBAHAN UMAR ZIKRI N ANAK2 MURID NOR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya kak, nnt saya nak bagi anak tusyen saya baca

      Delete
  3. Lamanya tidak belajar sastera. Hehe lupa syarat untuk tulis gurindam.

    ReplyDelete
  4. Wahhh bestnya dapat buku..

    Jadual Alya padat, setiap hari ada tugasan dan sebelah petang pula belajar online kelas kafa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ikutkan umar zikri pun padat jadualnya, ada je homework online, tapi dia pandailah melonggarkan jadual tu..hadoii tak taulah nak cakap.

      Delete
  5. alhamdulillah, rezeki! semoga murah rezeki kak PI!

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah...bagus gurindamnya..dah lama x dgr gurindam nasihat mcm ni..

    ReplyDelete
  7. Puitis sungguh gurindam kak paridah Tu..
    Menyentuh jiwa bila membacanya..

    Bertambah koleksi buku Umar zikri..

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah. rezeki dapat hadiah buku ilmiah ni. Boleh jadi bahan bacaan anak anak.

    ReplyDelete
  9. Wah bestnya dapat hadiah buku!!! Boleh anak-anak baca buku dimasa lapang..

    ReplyDelete
  10. ramai rakan2 bloggers yang pandai berkarya..
    kreatif berseni =)

    ReplyDelete
  11. Numpang promo ya Admin^^
    ajoqq^^cc
    mau dapat penghasil4n dengan cara lebih mudah....
    mari segera bergabung dengan kami.....
    di ajopk.biz...^_~3:23 PM 15-Sep-20
    segera di add Whatshapp : +855969190856

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign